AGÓRA - A win-win megoldások megtalálása

  • 2018. május 31. – 2018. május 31.
  • AGRÁRMINISZTÉRIUM, DARÁNYI IGNÁC TEREM

Időpont:

2018. május 31. csütörtök  9.30 – 14.00

Helyszín:

Agrárminisztérium, Darányi Ignác terem

A win-win megoldások megtalálása a gyártók és a kereskedők közös érdeke, ehhez nyújt segítséget a konferencia a jó megoldások bemutatásával és a problémák megvitatásával.

 

Program:

09:30 – 10:00    Érkezés, welcome falatok, kávé

10:00 – 10:10    Nagy István agrárminiszter köszöntője

10:10 – 10.20    Fontos-e a vásárlónak a hazai termék? – Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK NONPROFIT Kft. ügyvezetőjének bevezetője pdf

  • kutatási adatok a magyarok vevők etnocentrikusságáról és a Magyar Termék védjegyek megítéléséről

10:20 – 11:10    Hogyan válhat üzletté a magyar termék az áruházláncokban? – beszélgetés áruházlánci vezetőkkel és beszállítókkal (Auchan, Coop, Spar, Detki Keksz, Globus)

  • Érdemes-e elvárnia az eredettanúsítást a beszállítóitól a kereskedőknek, nézi-e ennek megalapozottságát, mi jelent garanciát számára?
  • Látnak-e forgalomnövelési lehetőséget a hazai termékekben a láncok, érzékelnek-e változást ebben az elmúlt években?
  • Mire lenne szükség ahhoz, hogy a boltokban jobban el lehessen adni a magyar termékeket?
  • Milyen közös hazai termék promóciókra lenne szükség a láncokban, mit kellene ehhez tenni a kereskedőknek és a szállítóknak?
  • Milyen problémákat látnak a kereskedők a hazai beszállítóknál, hogyan lehetne ezen segíteni? (finanszírozás, termékfejlesztés, beruházás, logisztika)
  • Milyen nehézségekkel küzdenek a hazai gyártók az áruházlánci bejutásban, miben kellene változtatniuk a kereskedőknek?

11:10 - 11:30 Kávészünet

11:30 – 11:50   Középtávú élelmiszeripari prognózisok – Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezetője

11:50 – 12:10   Ezt mutatják a számok - tények és tendenciák az FMCG-termékek kiskereskedelmében – Csillag-Vella Rita, GfK ügyfélkapcsolati igazgató

12:10 - 13:00   Bevált marketingmegoldások, sikeres üzletlánci és szállítói gyakorlatok – gyártócégek és áruházi vezetők példái beszélgetéses formában (CBA, Metro, Ági Nektár, Mary-Ker Pasta, Univer Product)

  • Milyen megoldások a legsikeresebbek az üzletlánci marketingben, mi változott ebben az elmúlt években, elterjedtek-e új megoldások a hazai piacon?
  • Milyen jó példák vannak az üzletláncok és a gyártók közös promóciós akcióira, hogyan lehet megtalálni ezekben a közös érdeket?
  • Mennyire fogékonyak a beszállítók az extra promóciós lehetőségekre, bolti marketingeszközökre?
  • Mennyire hajlandóak a kereskedők egyedi megoldásokat alkalmazni a beszállítói ötletek, kérések alapján?
  • Milyen lehetőségeket hiányolnak a gyártók a termékkihelyezésben, eladóhelyi marketingben?
  • Mekkora tere van a boltokban a termékújdonságok kipróbálásának, bevezetésének, mik ennek a legjobb módszerei?

13:00 – 14:00    Ebéd, kötetlen eszmecsere

AZ ESEMÉNY ÉS AZ FMCG SZEKTOR KIEMELT TÁMOGATÓJA: ERSTE BANK ÉS OPEL